REGULAMIN NAJMU KRÓTKOTERMINOWEGO
OBOWIĄZUJĄCY OD DNIA 1.04.2025 r.
1. Postanowienia ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa warunki rezerwacji i usług najmu krótkoterminowego lokali dostępnych w ofercie ABM Jędraszek sp. j. z siedzibą w Pabianicach (95-200) ul. Piłsudskiego 3H, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Łódź-Śródmieście XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000153885, posiadającą NIP 7311766920 oraz REGON 472323625, dalej ABM Jędraszek.
1.2. W ramach usługi krótkoterminowego najmu, ABM Jędraszek zobowiązuje się do udostępnienia klientowi lokalu, a klient do zapłaty wynagrodzenia oraz przestrzegania zasad określonych w niniejszym Regulaminie.
1.3. Przed dokonaniem rezerwacji klient zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu. Dokonanie rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem jego treści.
1.4. ABM Jędraszek informuje klientów, iż na podstawie art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maj 2014r. o prawach konsumenta, w przypadku umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, co klient niniejszym przyjmuje do wiadomości.
2. Rezerwacja
2.1. Dokonanie rezerwacji równoznaczne jest z zaakceptowaniem treści Regulaminu.
2.2. Rezerwacji lokalu można dokonać w następujący sposób:
- Za pomocą formularza rezerwacyjnego, udostępnionego za pośrednictwem strony internetowej www. Za pośrednictwem infolinii pod numerem: +48 510 805 700 dostępnej wyłącznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00;
- Na adres mailowy: kontakt@apartamentyrocha6.pl
- Za pomocą współpracującego portalu pośredniczącego.
2.3. W trakcie rezerwacji klient zobowiązany jest do podania następujących informacji:
- Termin pobytu (data zameldowania oraz wymeldowania);
- Wybrany lokal;
- Dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu, adres, adres e-mail);
- Liczba gości, z tym zastrzeżeniem, że nie może ona przekraczać dopuszczalnej liczby osób wskazanej w ofercie;
- Planowana godzina przybycia;
- Usługi dodatkowe;
2.4. Potwierdzenie rezerwacji przez ABM Jędraszek następuje poprzez doręczenie na adres poczty elektronicznej, udostępniony przez klienta podczas procesu rezerwacji, wiadomości z informacją o potwierdzeniu przyjęcia rezerwacji, podsumowaniu oferty oraz określeniu całkowitej ceny usługi.
2.5. Pobyt dziecka do lat 4, które śpi wraz z opiekunem lub we własnym prywatnym łóżeczku, dla którego nie jest wymagana dodatkowa pościel, jest bezpłatny. Na każdego opiekuna może przypadać jedno dziecko do lat 4, którego pobyt jest bezpłatny. W momencie dokonywania rezerwacji należy podać całkowitą liczbę osób wraz z wiekiem dzieci oraz uwzględnieniem osobno dzieci, których pobyt traktowany jest jako bezpłatny (informację należy dopisać w zakładce UWAGI). Maksymalna liczba osób w pokoju łącznie z dziećmi nie może przekroczyć maksymalnej dopuszczalnej liczby osób w lokalu.
3. Opłata rezerwacyjna
3.1. Klient dokonujący rezerwacji zobowiązany jest do uiszczenia całkowitej ceny usługi wskazanej w podsumowaniu rezerwacji, postępując zgodnie z instrukcją zawartą w panelu rezerwacyjnym.
3.2. W przypadku rezerwacji telefonicznej, w celu jej potwierdzenia, klient zobowiązany jest do natychmiastowego uiszczenia opłaty rezerwacyjnej, za pomocą przelewu bankowego na rachunek wskazany w potwierdzeniu rezerwacji (w wysokości min. 30% wartości ceny usługi). Niezaksięgowanie w/w wpłaty w następnym dniu do godz. 15:00, uprawnia ABM Jędraszek do anulowania złożonej rezerwacji. Pozostałą kwotę opłaty z tytułu usługi należy wpłacić nie później niż na 7 dni przed datą ustalonego dnia rozpoczęcia pobytu w lokalu. Jeżeli jednak w dniu złożenia rezerwacji telefonicznej, pozostało mniej niż 7 dni do takiej daty, należy wpłacić całkowitą wartość rezerwacji w momencie jej składania za pomocą przelewu bankowego. Należy go dokonać, podając w tytule płatności nazwę lokalu, termin pobytu oraz numer rezerwacji. Nr rachunku, na który należy wykonać przelew to: PL 92 1140 1108 0000 2019 2500 1028 odbiorcą jest ABM Jędraszek sp. j.
4. Zmiana / anulowanie rezerwacji
4.1. Zmiana rezerwacji jest możliwa wyłącznie, gdy w innym wybranym przez klienta terminie, lokal nie został już zarezerwowany. W przypadku gdy cena usługi w nowym terminie jest wyższa niż dotychczasowa, klient zobowiązany jest do pokrycia różnicy w cenie usługi. W przypadku gdy cena usługi w nowym terminie jest niższa niż dotychczasowa, ABM Jędraszek zwróci klientowi różnicę w cenie usługi w terminie do 14. dni. Zmiana rezerwacji możliwa jest do 7 dni przed dniem rozpoczęcia pobytu w lokalu.
4.2. Anulowanie rezerwacji przez klienta możliwe jest do 10 dni przed planowanym dniem rozpoczęcia pobytu w lokalu. W takim przypadku wpłacona przez klienta opłata rezerwacyjna pomniejszona o opłatę pobieraną przez operatora płatności (ok. 1,5% wpłaty) zostaje zwrócona w ciągu 7 dni roboczych na wskazany numer konta bankowego. W przypadku anulowania rezerwacji po wskazanym terminie, opłata rezerwacyjna nie zostanie zwrócona.
4.3. Poza sytuacją wskazaną w pkt 4.2 powyżej rezerwacja może zostać anulowana przez klienta, jeżeli z przyczyn niezależnych od klienta nie jest możliwe wydanie klientowi w terminie wynikającym z rezerwacji lokalu w stanie zgodnym z przeznaczeniem – jak np. awaria, błąd systemu rezerwacyjnego czy wycofanie oferty. Wówczas klientowi zaproponowany zostanie lokal o porównywalnym standardzie lub możliwość bezpłatnej rezygnacji z rezerwacji.
4.4. W przypadku wystąpienia niemożliwych do przewidzenia okoliczności, których skutków nie można usunąć, ABM Jędraszek zaproponuje klientowi lokal zastępczy o zbliżonym standardzie. W takim przypadku klient ma prawo odstąpić od rezerwacji z obowiązkiem zwrotu wszystkich wpłaconych przez klienta należności na wskazany rachunek bankowy.
4.5. W przypadku zapłaty za rezerwację w całości lub częściowo przez bony lub bony podarunkowe w przypadku anulowania rezerwacji przez klienta lub z przyczyn przez klienta zawinionych nie ma możliwości zwrotu wartości bonu lub bonu podarunkowego.
5. Zameldowanie i wymeldowanie
5.1. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 15:00, w dniu rozpoczęcia pobytu zgodnie z rezerwacją (zameldowania) i kończy o godzinie 11:00, w dniu zakończenia pobytu zgodnie z rezerwacją (wymeldowania).
5.2. Zameldowanie odbywa się samoobsługowo na podstawie instrukcji przesłanej w dniu przyjazdu na wskazany przy rezerwacji numer telefonu.
5.3. W dniu wymeldowania klient zobowiązany jest zostawić klucze do lokalu w odpowiednim miejscu, zgodnie z instrukcją przesłaną w dniu zameldowania. Ta sama zasada dotyczy pilotów oraz kart parkingowych (jeśli zostały wydane do dyspozycji gości). Brak zastosowania się do tej zasady może skutkować obciążeniem klienta do wysokości kosztów poniesionych przez ABM Jędraszek.
5.4. ABM Jędraszek zastrzega sobie prawo do pobrania kaucji w wysokości nie niższej niż 500 zł jako zabezpieczenie pobytu. Kaucja jest zwracana w dniu wyjazdu, w pełnej kwocie o ile nie wyrządzono szkód. Wysokość kaucji może różnić się w zależności od charakteru pobytu (wyższa kwota może zostać pobrana w przypadku imprez okolicznościowych oraz pobytów w święta) oraz liczby osób. Potrącenia należności z kaucji nie wyłącza dochodzenia roszczeń z tytułu poniesionych szkód oraz nieosiągniętego potencjalnego przychodu, których wartość przewyższa pobraną kaucję.
5.5. ABM Jędraszek zastrzega sobie prawo do odmowy wydania lokalu i anulowania rezerwacji osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających, zachowujących się agresywnie oraz stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla innych osób oraz mienia. ABM Jędraszek może odmówić wydania lokalu klientom, którzy podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszyli regulamin, w tym także w razie posiadania nieuregulowanych płatności.
5.6. Wcześniejszy wyjazd z przyczyn nieleżących po stronie ABM Jędraszek nie uprawnia do żądania zwrotu kosztów za niewykorzystane świadczenia.
6. Obowiązki klienta podczas pobytu
6.1. Klient zobowiązuje, iż nie może oddawać lokalu w podnajem ani bezpłatne używanie jakimkolwiek osobom trzecim.
6.2. Niezwłocznie po zameldowaniu klient powinien zgłosić wszelkie stwierdzone nieprawidłowości w lokalu, w przeciwnym razie może spowodować to obciążenie Klienta kosztami napraw stwierdzonych szkód.
6.3. W lokalu obowiązuje cisza nocna od godziny 22:00 do godziny 6:00. W przypadku nieprzestrzegania powszechnie przyjętych norm współżycia społecznego, zakłócania spokoju sąsiadów, ABM Jędraszek zastrzega sobie prawo do rozwiązania rezerwacji ze skutkiem natychmiastowym, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystany czas pobytu.
6.4. Organizowanie wszelkiego rodzaju imprez w lokalu jest zabronione. W przypadku złamania zakazu organizacji imprez, ABM Jędraszek zastrzega sobie prawo do natychmiastowego rozwiązania rezerwacji, bez obowiązku zwrotu kosztów za niewykorzystany czas pobytu.
6.5. W lokalu obowiązuje bezwzględny zakaz palenia tytoniu, używek oraz e papierosów. W przypadku nieprzestrzegania zakazu ABM Jędraszek może naliczyć dodatkową opłatę w wysokości 500 zł, co nie ogranicza prawa ABM Jędraszek do żądania odszkodowania na zasadach ogólnych.
6.6. Klienci zobowiązani są do należytego zabezpieczenia lokalu, co rozumiane jest jako dokładne zamykanie drzwi wejściowych i okien przy każdorazowym jego opuszczeniu oraz staranne przechowywanie kluczy bez dostępu do nich osób postronnych. Zakazuje się wynoszenia z lokalu znajdujących się w nim rzeczy. Klienci zobowiązani są do dbania o wynajęty lokal w tym: o wyłączanie zbędnego oświetlenia, zakręcanie wody, niezrywanie informacji powieszonych na drzwiach lokalu.
6.7. Klient zobowiązany jest do utrzymywania oraz zwrotu lokalu w stanie nienaruszonym poza zużycie wynikające z normalnej eksploatacji. Goście lokalu w dniu wyjazdu zobowiązani są wyrzucić po sobie śmieci do pojemników, które znajdują się na zewnątrz budynku.
6.8. ABM Jędraszek lub innej osobie wyznaczonej, przysługuje prawo wstępu do lokalu celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Klient narusza zapisy regulaminu.
6.9. Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę baterii, armatury i urządzeń elektrycznych. Ze względu na przepisy dotyczące ochrony przeciwpożarowej, Klient nie może używać jakichkolwiek urządzeń zasilanych energią elektryczną, niestanowiących wyposażenia, z wyjątkiem: komputera, maszynki do golenia, suszarki do włosów, ładowarki do telefonu.
6.10. ABM Jędraszek nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w lokalu, Ewentualny zwrot rzeczy znalezionych, możliwy jest wyłącznie na koszt Klienta.
6.11. Klient odpowiada za działania i zaniechania wszystkich gości przebywających wspólnie z nim w lokalu, jak za swoje własne.
7. Usługi dodatkowe
7.1. Klient ma możliwość zamówienia usług dodatkowych według poniższego cennika:
- Pobyt zwierzęcia domowego – 60,00 zł/doba/zwierzę,
- Usługa wymiany pościeli oraz ręczników – cena ustalana indywidualnie w zależności od liczby gości. Termin oraz godzina usługi musi być uzgodniony najpóźniej jeden dzień wcześniej oraz potwierdzony przez ABM Jędraszek
- Usługa sprzątania lokalu – 70,00 zł, usługa jednorazowa;
7.2. Usługi dodatkowe są realizowane po otrzymaniu potwierdzenia płatności na konto ABM Jędraszek.
8. Pobyt zwierząt domowych
8.1. Wyłącznie w wybranych lokalach istnieje możliwość przebywania zwierząt domowych. Obsługa lokalu ma prawo odmówić jego udostępnienia klientom, którzy zabrali ze sobą zwierzę domowe bez uprzedniego uzgodnienia.
8.2. Jest wymagana książeczka potwierdzająca aktualne szczepienia zwierząt. Dla wszystkich zwierząt domowych powinno być zabrane legowisko/klatka kennelowa itp. Zabrania się przebywania zwierząt na kanapach, sofach, fotelach itp.
8.3. Za pobyt zwierząt pobierana jest dodatkowa opłata, zgodnie z cennikiem Usług dodatkowych i płatna przed przyjazdem na konto ABM Jędraszek. W przypadku więcej niż jednego zwierzęcia ABM Jędraszek zastrzega sobie prawo do pobrania dodatkowej kaucji w wysokości 1000 zł.
8.4. Właściciel zobowiązany jest do sprzątania po swoim zwierzęciu.
8.5. Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność za pobyt zwierzęcia oraz ewentualne szkody przez niego poczynione, w tym w szczególności za czyszczenie dywanów, foteli, kanap z sierści lub usuwanie nieprzyjemnego zapachu.
8.6. W przypadku gdy w dniu wymeldowania, stan lokalu uniemożliwia pobyt kolejnym osobom, na klienta zostanie nałożona kara pieniężna w wysokości dwukrotności ceny za dobę lokalu.
9. Odpowiedzialność
9.1. ABM Jędraszek nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności, powstałe podczas pobytu, związane z:
- Pracami budowlanymi lub wykończeniowymi prowadzonymi na terenie obiektu, w którym usytuowany jest lokal i wokół niego;
- Przerwaniem dostawy mediów z przyczyn niezależnych od ABM Jędraszek;
- Hałasem z nieruchomości sąsiednich.
9.2. ABM Jędraszek nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie pojazdu pozostawionego przez klienta w garażu przynależnym do lokalu lub na zewnętrznych miejscach parkingowych.
9.3. Klient zobowiązany jest do natychmiastowego zgłoszenia szkód wyrządzonych przez siebie podczas pobytu oraz niezwłocznego pokrycia ich równowartości. Klient ponosi również pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone przez osoby przebywające za jego zgodą lub wiedzą w lokalu. Jeżeli zniszczenia uniemożliwiają dalszy najem, klient dodatkowo ponosi finansową odpowiedzialność za każdy dzień wyłączony z wynajmu, w wysokości dwukrotnej aktualnej ceny za dany lokal.
9.4. W przypadku zanieczyszczenia lokalu wymiocinami klient zobowiązany jest, na żądanie ABM Jędraszek do pokrycia kosztów czyszczenia dywanów oraz innych zanieczyszczonych materiałów – w kwocie 2000 zł.
9.5. Palenie papierosów, innych wyrobów tytoniowych, używek w lokalach oraz na klatkach schodowych i w garażu, a także używanie świec jest zabronione. Naruszenie zakazu, uprawnia ABM Jędraszek do nałożenia kary umownej w wysokości 500 zł.
9.6. W razie niedokonania zwrotu lokalu po zakończeniu rezerwacji, klient zobowiązany jest do zapłaty dwukrotności aktualnej ceny za dany lokal, określonej na stronie internetowej ABM Jędraszek, za każdą dobę po dacie zakończenia rezerwacji.
9.7. Podczas wymeldowania klient zobowiązany jest do oddania wszystkich udostępnionych kluczy lub kart wejściowych oraz pilotów. W przypadku nieoddania, klient ponosi opłatę odpowiednio 500 zł (klucze, karta wejściowa) oraz 500 zł (pilot).
9.8. W lokalu nie może przebywać większa liczba osób niż podana podczas rezerwacji. Jeżeli liczba osób będzie większa, klient zostanie obciążony dodatkową opłatą w wysokości 200 zł za każdą dodatkową osobę za każdą dobę.
9.9. W przypadku jeżeli szkoda przekracza wartość zastrzeżonej w niniejszym Regulaminie kary lub opłaty dodatkowej, ABM Jędraszek uprawnione jest do żądania odszkodowania na zasadach ogólnych.
9.10. W razie nieuzasadnionego wezwania pracownika ABM Jędraszek do wynajmowanego lokalu zostanie naliczona dodatkowa opłata w wysokości 300zł, która będzie pobierana przez uprawnionego pracownika ABM Jędraszek w dniu przyjazdu.
10. Dane kontaktowe
10.1. Biuro ABM Jędraszek mieści się pod adresem: ul. J. Piłsudskiego 3 H, 95-200 Pabianice.
10.2. Kontakt telefoniczny z biurem możliwy jest pod numerem telefonu: +48 510 805 700
10.3. Adresem korespondencyjnym jest siedziba ABM Jędraszek wskazana w pkt. 10.1. Regulaminu.
10.4. Wszelkiego rodzaju zapytania, klient może kierować również za pomocą poczty elektronicznej na adres: kontakt@apartamentyrocha6.pl
11. Polityka prywatności
11.1. Administratorem danych osobowych jest ABM Jędraszek sp. j. z siedzibą w Pabianicach (95-200) ul. Piłsudskiego 3H, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym w Łódź-Śródmieście XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000153885, posiadającą NIP 7311766920 oraz REGON 472323625.
11.2. Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji rezerwacji i Regulaminu. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do korzystania z usług ABM Jędraszek. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu upływu przedawnienia roszczeń, wynikających z rezerwacji lub wykonania usługi, a w przypadku danych zebranych na podstawie zgody do czasu jej odwołania.
11.3. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest:
- Art. 6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność ich przetwarzania w celu realizacji i wykonania umowy;
- Art. 6 ust. 1 lit. f RODO – prawnie uzasadniony interes administratora polegający na obsłudze korespondencji oraz działaniach marketingowych.
11.4. Klientom przysługuje prawo dostępu do danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
11.5. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest udzielona zgoda, klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Dane mogą podlegać profilowaniu w zakresie udzielonej zgody.
11.6. Dane osobowe mogą zostać przekazane firmom świadczącym usługi obsługi księgowej.
11.7. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, można kontaktować się listownie na adres siedziby Administratora, lub elektronicznie na adres mailowy: kontakt@apartamentyrocha6.pl. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, zajmującego się ochroną danych osobowych.
12. Zgłaszanie Reklamacji
12.1. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczonych usług najmu krótkoterminowego winny być zgłaszane przez Klienta na piśmie, pod rygorem nieważności, w terminie nie późniejszym niż 24 godziny od momentu zaistnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji lub wykrycia wady. Reklamacja powinna zawierać dokładny opis zaistniałych nieprawidłowości, datę i godzinę ich wystąpienia oraz dane kontaktowe Klienta umożliwiające udzielenie odpowiedzi. Zgłoszenia reklamacyjne należy kierować listem poleconym na adres siedziby ABM Jędraszek wskazany w punkcie 1.1 Regulaminu lub na adres e-mail kontakt@apartamentyrocha6.pl.
13. Rozpatrywanie Reklamacji
13.1. ABM Jędraszek rozpatrzy prawidłowo złożoną reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie do 14 dni od daty jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana Klientowi listem poleconym na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub na adres e-mail, jeżeli taka forma kontaktu została wskazana w reklamacji. Decyzja ABM Jędraszek w przedmiocie reklamacji jest ostateczna i wiążąca dla Klienta w zakresie dopuszczalnym przez obowiązujące przepisy prawa. Wszelkie roszczenia Klienta związane z usługą najmu krótkoterminowego podlegają przedawnieniu z upływem terminu określonego w przepisach Kodeksu Cywilnego.